Beste scouts & ouders/ verzorgers.
Tijdens het weekend van 13 & 14 mei zullen 17 dappere scouts verdeeld in 3 patrouilles scouting ’t Volbert vertegenwoordigen op de RSW.
Wanneer & Waar?
De RSW vindt plaats in Rossum.
Op zaterdag 13 mei mogen we vanaf 08.00 uur het terrein op. Daarom verzamelen we zaterdagochtend om 07.15 op het clubhuis hier zullen we in groepjes wegrijden d.m.v. een carpool systeem waarover later deze week meer over bekent wordt gemaakt.
Zondag om 15.00 uur is de prijsuitreiking en sluiting.
We verwachten rond 16.00 uur weer terug ze zijn op het clubhuis.
Leiding tijdens de RSW.
Tijdens de RSW worden de patrouilles ingedeeld in subkampstaffen.
De subkampstaf is tijdens de gehele RSW jou leiding. Hier kun je heen met vragen, en luister je ook naar.
je eigen leiding is uiteraard ook aanwezig op het RSW terrein maar vervuld geen rol als leidinggevende.
Wel kan er tijdens de RSW contact met ons worden opgenomen door ouders:
Sanne: 06-4970 1619 Sven: 06-2531 1600
Wat neem ik mee?
– matje en slaapzak
– Een vlag waaraan je patrouille te herkennen is (in thema)
– je uniform
– themakleding
– thema aankleding (voor bijv. je tent of keuken)
– Voldoende kleding (maar zeker niet te veel)
– Warme trui
– toilet artikelen
– Regen kleding
– stevige schoenen
– zaklantaarn
– Theedoek
– veiligheidhesje
Wat neem ik niet mee?
– Je mobiele telefoon (als we dit merken, wordt dit doorberekend in de puntentelling)
Thema
het Thema is binnenstebuiten:
Frank is een superheld die zijn krachten kwijt is. In eerste instantie zit hij bij de pakken neer, maar na verloop van tijd bedenkt hij alternatieven om te gaan doen. Hij gaat sporten en acteren, maar daar blijkt zijn passie niet te liggen. Op een dag ontmoet hij een meisje en haar drie vrienden, die hem helpen om een held te worden in de maatschappij, ook zonder zijn superkracht.
Beoordeling en punten verdeling:
Voor de beoordeling wordt op de volgende punten gelet:
- Opzetten van de tenten
- Pionieren
- Bereiden van een warme maaltijd
- Kampeerervaring
- Tocht, kaart- en kompastechnieken
- Improvisatie
- Creatief zijn
- Goede samenwerking
– Schoon achterlaten van het terrein
Hieronder zie je de beoordeling, waar dit weekend de punten voor gegeven worden.
Kampopbouw (keuken) 30 punten
Kampopbouw (tent) 20 punten
Themamaaltijd (eten) 15 punten
Vlag en thema aankleding 20 punten
Tocht 60 punten
Sport en spel 40 punten
Samenwerking + avondspel 15 punten
Totaal 200 punten
Alle belangrijke punten :
– Verzamelen 07.15 op het clubhuis.
– Neem je uniform mee.
– Laat je telefoon thuis.