Skip to main content

Beste volberteers,

 

In deze brief vindt U de laatste informatie voor de kersthike 2019.

Inschrijven en betaling

U kan uzelf en uw kind hier nog steeds inschrijven voor de kersthike. Inschrijven kan t/m 11 december. Mocht u zich nog na deze datum willen inschrijven, dan kan u een mail sturen naar kersthike@volbert.nl en dan zal de commissie kijken of deelname nog mogelijk is. Betalen kan naar NL66RABO 0103 2672 98 t.n.v. Scouting ’t Volbert o.v.v. KERSTHIKE + NAAM DEELNEMER. Let op: dit is NIET hetzelfde rekeningnummer als die van de speltak of die voor de contributie.

Scouts/Explorers/Stam/SOS/Leiding

Voor jullie begint de kersthike 13 of 14 december.

13 december

De kersthike begint op 13 december om 19:00 uur op Krudersweg 15, 7495 TJ, Ambt Delden. Op deze locatie krijg je instructies over de route van de commissie.

 

https://goo.gl/maps/ZJ4Mdb2RNEcTTdst9

 

Belangrijk: Het routeboekje van vrijdagavond is digitaal. Wij raden aan hem vooraf te downloaden. Download hier. (8,1MB PDF). Aangezien je het routeboekje van vrijdagavond op je telefoon kunt/moet bekijken, verzorgt de commissie stekkerdozen om vrijdagavond je telefoon weer volledig op te laden.

 

NB: De scoutsleiding loopt vrijdagavond met de scouts mee. De oudere deelnemers lopen zelfstandig in groepjes.

14 december

Op 14 december begint de kersthike om 10:00 uur bij Buitencentrum de Horst. U kunt uw auto het beste in de berm parkeren. Op deze locatie krijg je instructies over de route van de commissie.

 

https://goo.gl/maps/8KKXwwnPoXLLo2NF7

 

De vertrektijd is rond 10:00 uur, afhankelijk van hoe snel de overnachters zijn. Vanaf hier loop je naar de eindlocatie voor de zaterdag.

Welpen/Niet-leden

Ouders van scouts

Voor jullie start de kersthike op 14 december om 10:00 uur bij Buitencentrum de Horst. U kunt uw auto het beste in de berm parkeren. Op deze locatie krijg je instructies over de route van de commissie.

 

NB: Ouders van scouts lopen niet samen met hun kind. De scouts lopen zelf in groepjes.

 

https://goo.gl/maps/8KKXwwnPoXLLo2NF7

Welpen/Overige niet-leden (Ouders van welpen etc.)

Voor jullie begint de kersthike op 14 december om 10:30 op de eerste post: Bekkingvelderweg 10, 7625 RM, Zenderen. Op deze locatie krijg je instructies van de commissie over de route.

 

NB: Als u als ouder meeloopt aan de kersthike doet u dat niet met uw kind. De leiding zal met de welpen de volledige route lopen.

 

https://goo.gl/maps/W2yvMNAcLQVf4YjA9

 

Dit startpunt is tevens post 1 waar koffie en thee verkrijgbaar is.

Einde

Zaterdag om 20:00 uur, na de boerenkoolmaaltijd, is het programma voor de welpen en scouts afgelopen. Zij kunnen opgehaald worden bij Jong Nederland Albergen:

Weemselerweg 2, 7665 TX Albergen

https://goo.gl/maps/CvSK5Sio81oPx3TT9

 

Explorers/stam/SOS/leiding die zich hebben ingeschreven voor de overnachting, zullen hier tot zondagochtend overnachten.

 

Noodnummer

In noodgevallen is het noodnummer 0617520780 beschikbaar. Dit telefoonnummer staat ook in de routeboekjes en noodenveloppen. Deze telefoon zit tijdens de hike in de noodauto.

 

Pendeldienst

Er zal net als vorig jaar weer een pendeldienst vanaf de eindlocaties zijn voor de mensen die hun auto op een van de beginpunten hebben geparkeerd. Mocht je hiervan gebruik willen maken, laat dit dan even tijdens de kersthike aan de commissie weten.

 

Belangrijk: Vervoer naar de start- en eindpunten wordt niet verzorgd door de commissie! Dit moet dus zelf geregeld worden.

 

Paklijst

Meenemen Deelnemers zonder overnachting (bijv. welpen en niet-leden) Deelnemers met overnachting (bijv. scouts, explorers, stam, SOS/Bestuur) Leiding/staf
Bord/mok/bestek (let op: bij de hand houden tijdens lopen) Ja Ja Ja
Plastic zak voor vuile vaat (er is geen afwasmogelijkheid) Ja Ja Ja
Lunchpakket/drinken/snacks¹ Ja Ja Ja
WC-papier Nee Ja Ja
Goede wandelschoenen Ja Ja Ja
Regenkleding Ja Ja Ja
Dagrugzak Ja Nee Nee
Hike rugzak Nee Ja Ja
Slaapzak en matje Nee Ja Ja
Kompas Nee Indien mogelijk Ja
Liniaal of kaarthoekmeter Nee Indien mogelijk Ja
Zaklamp Ja Ja Ja
Reflectoren Ja Ja Ja
Droge/warme kleding Nee Ja Ja
Droge reservesokken Ja Ja Ja
Pyjama Nee Ja Ja
Toiletartikelen Nee Ja Ja
Handdoek/theedoek Nee Ja Ja
Andere dingen om het gezelliger/comfortabeler te maken. Denk aan kerstversiering aan jouw tas, kerstmutsen, etc. Ja Ja Ja

Toelichting paklijst:
Het is zeer aan te bevelen zelf een lunchpakket voor zaterdag, snacks, voldoende drinken en een flesje dat je kan
bijvullen met water mee te nemen. Tijdens de hike wordt op bepaalde punten al eten en/of drinken aangeboden,
maar voor meer moet je zelf zorgen.
Het volgende wordt, afhankelijk van jouw programma, al aangeboden door de organisatie:
Vrijdagavond post met warme drank;
Vrijdagavond drinken en snacks op overnachtingsplek;
Zaterdagochtend ontbijt voor overnachtende personen vr-za;
Zaterdag post 1 met koffie/thee;
Zaterdag post 2 met broodje knakworst;
Zaterdag post 3 met snert/soep;
Zaterdagavond diner;
Zaterdagavond drinken/snacks op overnachtingsplek;
Zondagochtend ontbijt voor overnachtende personen za-zo.

Reflectiebonus

Voor alle wandelaars geldt een Reflectiebonus! Help ons mee om de hike veilig te houden. Het is daarom verplicht om gedurende de complete hike:

(1) Intacte reflecterende of lichtgevende objecten aan de voorzijde EN achterzijde te dragen (Draag a.u.b. witte verlichting aan de voorkant en rode aan de achterkant, zo weten bestuurders of ze u van achter of voor naderen);

(2) Een werkende zaklamp of hoofdlamp te hebben (telefoondisplay telt niet mee).

Elke deelnemer dient dit alles op het startpunt te dragen of te kunnen tonen op verzoek, ongeacht het startmoment. Wie ’s morgens begint, kan ’s middags namelijk in schemer of donker lopen. Wie hieraan voldoet, wordt 2 euro reflectiebonus uitgekeerd na afloop van de hike (contant op eindpunt aan deelnemer of via bank). Wie hieraan niet voldoet, mag NIET deelnemen aan de Kersthike. Dankzij een service van de commissie kan hij/zij in dat geval misschien de vereiste materialen lenen en alsnog deelnemen, maar dan vervalt de reflectiebonus. Wij rekenen erop dat iedereen goed voorbereid komt en wij hopen veel reflectiebonus uit te kunnen keren!

Tot slot

Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op met de Kersthike-commissie: kersthike@volbert.nl

Graag zien wij jullie bij de Kersthike! Wij hebben er veel zin in.

Met vriendelijke groet,

De Kersthike 2019 commissie;

Pim Beune, Joppe Voogd, Dominique Vos en Hugo Nijenhuis

 

Open WhatsApp
1
Hulp nodig?
Hi!

Waar kan ik je mee helpen?